ABOUT LEEZA HOOPER
Welcome to Leeza Hooper’s official website, primarily documenting recent work.
Excerpt
LH is an Italian artist, whose works first appeared on the Italian art scene during 2009.
He is known for his compositive style and his semantical approach to the compositive procedure and for his peculiar use of the whites, pinks and blacks.
During years 2009-2013 he analyzed the way elements relate each other among the compositive space, in order to find a non-explicit but meaningful way to organize them.
2014-present
Actually working on canvases and larger installations.
LH’s aesthetic during the time had been influenced and aimed to develop kawaii, cute-piracy and street-art imaginary.
Site’s name I see rainbows everywhere aims to represent the subliminal balance that stands within LH’s works between a playful and a more serious approach to art.
ITALIAN
Benvenuti nel sito ufficiale di Leeza Hooper, che documenta principalmente i lavori recenti dell’artista.
Leeza Hooper è un artista italiano, le cui opere sono apparse per la prima volta sulla scena artistica italiana nel 2009.
È noto per il suo stile compositivo e il suo approccio semantico alla procedura compositiva e per il suo uso peculiare di bianchi, rosa e neri.
Durante gli anni 2009-2013 ha analizzato il modo in cui gli elementi si relazionano tra loro nello spazio compositivo, al fine di trovare un modo non esplicito ma significativo per organizzarli.
2014-presente: LH sta lavorando su tele e installazioni più grandi.
L’estetica di Leeza Hooper durante il tempo p stata influenzata e ha miato a sviluppare l’immaginario kawaii, la pirateria kawaii e l’arte di strada.
Il nome del sito “io vedo arcobaleni ovunque, in inglese Isee rainbows everywhere” rappresenta l’equilibrio subliminale che si trova all’interno delle opere di LH tra un approccio giocoso e un approccio più serio e adulto all’arte.